AktualnościE-learningSzkolenia aplikacyjne Smart Education

Informatyzacja w firmach cały czas postępuje. Organizacje wprowadzają coraz nowsze systemy i aplikacje, które mają usprawnić pracę. W niektórych firmach użytkownicy mają do dyspozycji ponad 40 różnych systemów i aplikacji, które mają ich wspierać w codziennej pracy. Podpowiadamy jak w tym wszystkim odnaleźć właściwą drogę i ułatwić sobie pracę.

Trzeba przyznać, że ogrom aplikacji oraz ich różnorodność sprawia, że pracownicy często podchodzą do kolejnych nowości z dozą dystansu. To, co ma ułatwiać pracę często przynosi odwrotny skutek – zamiast pomagać, wprowadza zagubienie i niechęć do korzystania z nowych rozwiązań.

Dlatego tak ważne jest stworzenie materiałów szkoleniowych, które będą dostępne 24/7 na platformie szkoleniowej, podlinkowane w pomocy systemu lub dostępne w bazie wiedzy.

Warto pamiętać, że szkolenie e-learningowe może być opracowane również jako seria pigułek wiedzy z konkretnymi przypadkami użycia. Będzie to pomocne przy wprowadzeniu do nowego systemu, zaznajomieniu i przećwiczeniu głównych funkcjonalności.

Jakie elementy powinno mieć szkolenie aplikacyjne?

Zanim zaczniemy szkolić z obsługi systemu, na początku warto przedstawić korzyści jakie płyną z wykorzystania tego narzędzia, czyli w dużym skrócie „zareklamować” system lub aplikację.

  1. Autentyczność i zaangażowanie. W samym szkoleniu z obsługi przy wykonywaniu poleceń możemy wpleść prawdziwą historię użytkownika np. zgłosiła się do nas rodzina z dwójką dzieci, razem jadą na wakacje, chcą się ubezpieczyć. Dzięki prawdziwej historii budujemy zaangażowanie użytkownika, który chce jak najlepiej obsłużyć Klienta.
  2. Dodatkiem do poleceń w systemie mogą być porady od eksperta systemu lub merytorycznego, który może dodać praktyczne porady „a czy wiesz, że…” (skróty klawiszowe), „zapytaj Klienta…”.

Jak szkolimy z obsługi systemu e-learningowo?

Szkolenia aplikacyjne skupiają się na kluczowych funkcjonalnościach i głównych przypadkach użycia przez użytkownika.

  1. Zobacz – użytkownik obserwuje nawigowanie po systemie oraz wykonywanie podstawowych czynności.
  2. Przećwicz – użytkownik jest angażowany w scenariusz i proszony o wykonywanie poszczególnych poleceń na ekranie aplikacji, systemu. W szkoleniu e-learningowym użytkownik klika aktywne elementy, wpisuje tekst z użyciem klawiatury, zatwierdza wykonane czynności. W trakcie zadań otrzymuje informację zwrotną o prawidłowości wykonywanych ćwiczeń, ma również podpowiedzi.
  3. Zrób to sam – to element testu, gdzie użytkownik jest proszony o wykonanie czynności w systemie bez podpowiedzi i wskazówek.

Szkolenia aplikacyjne realizowane w trybie e-learningowym opracowanym przez Smart Education są skuteczne dzięki:

  1. Szkolenie stanowi lustrzane odbicie systemu, w którym pracownik będzie poruszał się na co dzień. Co ważne, oparte jest o zrzuty ekranu z prawdziwego systemu, co usprawnia onboarding i wdrożenie pracownika.
  2. Interaktywność szkolenia sprawia, że pracownik nie jest tylko widzem czy słuchaczem, a aktywnym użytkownikiem, który wykonuje polecenia, klika – oswaja się z systemem.

Kiedy warto zdecydować się na szkolenie aplikacyjne?

  1. Nowy system – zrealizowaliśmy szkolenia z nowych systemów klasy CRM, ERP, Intranet, Business Intelligence, system kasowy, system HR, system kadrowo-płacowy, system obsługi obywateli, platforma e-learningowa, system motywacyjny i wiele innych.
  2. Zmiana w systemie – nowe funkcjonalności – krótkie szkolenia dla użytkowników, którzy znają system, ale otrzymują nowe funkcjonalności, produkty – przypadki użycia.
  3. Dużo błędów w korzystaniu w systemu – często taniej jest ponownie przeszkolić, aniżeli zmieniać system. Dlatego wielu Klientów po wykryciu niespójności w korzystaniu, decyduje się na szkolenia z obsługi aplikacji, skupiając się na czynnościach sprawiających najwięcej problemów.

Jak długo trwa i ile kosztuje produkcja szkolenia aplikacyjnego?

Zapraszamy do kontaktu i rozmowy. Przeprowadzimy analizę potrzeb Twojej organizacji, która pozwoli nam przygotować szczegółową ofertę. Ważnymi elementami jest dostępność ekspertów od systemu oraz liczba przypadków użycia.

Skontaktuj się z nami już dzisiaj i sprawdź jak możemy Ci pomóc!