AktualnościE-learningSzkolenia aplikacyjne Smart Education

Informatyzacja w firmach cały czas postępuje. Organizacje wprowadzają coraz nowsze systemy i aplikacje, które mają usprawnić pracę. W niektórych firmach użytkownicy mają do dyspozycji ponad 40 różnych systemów i aplikacji, które mają ich wspierać w codziennej pracy. Podpowiadamy jak w tym wszystkim odnaleźć właściwą drogę i ułatwić sobie pracę.

Trzeba przyznać, że ogrom aplikacji oraz ich różnorodność sprawia, że pracownicy często podchodzą do kolejnych nowości z dozą dystansu. To, co ma ułatwiać pracę często przynosi odwrotny skutek – zamiast pomagać, wprowadza zagubienie i niechęć do korzystania z nowych rozwiązań.

Dlatego tak ważne jest stworzenie materiałów szkoleniowych, które będą dostępne 24/7 na platformie szkoleniowej, podlinkowane w pomocy systemu lub dostępne w bazie wiedzy.

Warto pamiętać, że szkolenie e-learningowe może być opracowane również jako seria pigułek wiedzy z konkretnymi przypadkami użycia. Będzie to pomocne przy wprowadzeniu do nowego systemu, zaznajomieniu i przećwiczeniu głównych funkcjonalności.

Jakie elementy powinno mieć szkolenie aplikacyjne?

Zanim zaczniemy szkolić z obsługi systemu, na początku warto przedstawić korzyści jakie płyną z wykorzystania tego narzędzia, czyli w dużym skrócie „zareklamować” system lub aplikację.

  1. Autentyczność i zaangażowanie. W samym szkoleniu z obsługi przy wykonywaniu poleceń możemy wpleść prawdziwą historię użytkownika np. zgłosiła się do nas rodzina z dwójką dzieci, razem jadą na wakacje, chcą się ubezpieczyć. Dzięki prawdziwej historii budujemy zaangażowanie użytkownika, który chce jak najlepiej obsłużyć Klienta (tutaj przykład wdrożenia nowego systemu ubezpieczeniowego).
  2. Dodatkiem do poleceń w systemie mogą być porady od eksperta systemu lub merytorycznego, który może dodać praktyczne porady „a czy wiesz, że…” (skróty klawiszowe), „zapytaj Klienta…”.

Jak szkolimy z obsługi systemu e-learningowo?

Szkolenia aplikacyjne skupiają się na kluczowych funkcjonalnościach i głównych przypadkach użycia przez użytkownika.

  1. Zobacz – użytkownik obserwuje nawigowanie po systemie oraz wykonywanie podstawowych czynności.
  2. Przećwicz – użytkownik jest angażowany w scenariusz i proszony o wykonywanie poszczególnych poleceń na ekranie aplikacji, systemu. W szkoleniu e-learningowym użytkownik klika aktywne elementy, wpisuje tekst z użyciem klawiatury, zatwierdza wykonane czynności. W trakcie zadań otrzymuje informację zwrotną o prawidłowości wykonywanych ćwiczeń, ma również podpowiedzi.
  3. Zrób to sam – to element testu, gdzie użytkownik jest proszony o wykonanie czynności w systemie bez podpowiedzi i wskazówek.

Szkolenia aplikacyjne realizowane w trybie e-learningowym opracowanym przez Smart Education są skuteczne dzięki:

  1. Szkolenie stanowi lustrzane odbicie systemu, w którym pracownik będzie poruszał się na co dzień. Co ważne, oparte jest o zrzuty ekranu z prawdziwego systemu, co usprawnia onboarding i wdrożenie pracownika.
  2. Interaktywność szkolenia sprawia, że pracownik nie jest tylko widzem czy słuchaczem, a aktywnym użytkownikiem, który wykonuje polecenia, klika – oswaja się z systemem.

Kiedy warto zdecydować się na szkolenie aplikacyjne?

  1. Nowy system – zrealizowaliśmy szkolenia z nowych systemów klasy CRM, ERP, Intranet, Business Intelligence, system kasowy, system HR, system kadrowo-płacowy, system obsługi obywateli, platforma e-learningowa, system motywacyjny i wiele innych.
  2. Zmiana w systemie – nowe funkcjonalności – krótkie szkolenia dla użytkowników, którzy znają system, ale otrzymują nowe funkcjonalności, produkty – przypadki użycia.
  3. Dużo błędów w korzystaniu w systemu – często taniej jest ponownie przeszkolić, aniżeli zmieniać system. Dlatego wielu Klientów po wykryciu niespójności w korzystaniu, decyduje się na szkolenia z obsługi aplikacji, skupiając się na czynnościach sprawiających najwięcej problemów.

Jak długo trwa i ile kosztuje produkcja szkolenia aplikacyjnego?

Zapraszamy do kontaktu i rozmowy. Przeprowadzimy analizę potrzeb Twojej organizacji, która pozwoli nam przygotować szczegółową ofertę. Ważnymi elementami jest dostępność ekspertów od systemu oraz liczba przypadków użycia.

Skontaktuj się z nami już dzisiaj i sprawdź jak możemy Ci pomóc!