AktualnościE-learningSzkolenia aplikacyjne Smart Education

Informatyzacja w firmach cały czas postępuje. Organizacje wprowadzają coraz nowsze systemy i aplikacje, które mają usprawnić pracę. W niektórych firmach użytkownicy mają do dyspozycji ponad 40 różnych systemów i aplikacji, które mają ich wspierać w codziennej pracy. Podpowiadamy jak w tym wszystkim odnaleźć właściwą drogę i ułatwić sobie pracę.

Trzeba przyznać, że ogrom aplikacji oraz ich różnorodność sprawia, że pracownicy często podchodzą do kolejnych nowości z dozą dystansu. To, co ma ułatwiać pracę często przynosi odwrotny skutek – zamiast pomagać, wprowadza zagubienie i niechęć do korzystania z nowych rozwiązań.

Dlatego tak ważne jest stworzenie materiałów szkoleniowych, które będą dostępne 24/7 na platformie szkoleniowej, podlinkowane w pomocy systemu lub dostępne w bazie wiedzy.

Warto pamiętać, że szkolenie e-learningowe może być opracowane również jako seria pigułek wiedzy z konkretnymi przypadkami użycia. Będzie to pomocne przy wprowadzeniu do nowego systemu, zaznajomieniu i przećwiczeniu głównych funkcjonalności.

Jakie elementy powinno mieć szkolenie aplikacyjne?

Zanim zaczniemy szkolić z obsługi systemu, na początku warto przedstawić korzyści jakie płyną z wykorzystania tego narzędzia, czyli w dużym skrócie „zareklamować” system lub aplikację.

  1. Autentyczność i zaangażowanie. W samym szkoleniu z obsługi przy wykonywaniu poleceń możemy wpleść prawdziwą historię użytkownika np. zgłosiła się do nas rodzina z dwójką dzieci, razem jadą na wakacje, chcą się ubezpieczyć. Dzięki prawdziw