Case studyJak wdrożyć feedback 360 w 7 dni? Case study No Fluff Jobs

7 dni na uruchomienie systemu, 6 tygodni na przeprowadzenie pełnego procesu ocen i feedbacku 360. Zobacz, jak zrobiło to 100 pracowników No Fluff Jobs.

 

Profil Klienta

No Fluff Jobs to jedyny polski portal z ofertami pracy IT, który publikuje 100% ogłoszeń z widełkami płacowymi. Misją firmy jest podnoszenie standardów rekrutacji w branży IT.

Job board No Fluff Jobs powstał w 2014 roku w Gdyni, a obecnie zatrudnia ponad 120 osób. Użytkownicy serwisu – osoby poszukujące pracy w branży IT – mogą aplikować na ponad dziesięć tysięcy ogłoszeń oraz filtrować je m.in. po wymaganiach, lokalizacji, wynagrodzeniu, typie umowy czy doświadczeniu. We wszystkich ofertach znajdują się szczegółowe informacje o oferowanym wynagrodzeniu, wykorzystywanych technologiach oraz konkretne opisy zadań na danym stanowisku.

Kierunek działań No Fluff Jobs wyznaczany jest przez trzy kluczowe wartości: transparentność, uczciwość, szacunek.

Transparentność to widełki wynagrodzenia w każdym ogłoszeniu o pracę, ale także większa idea kultywowana wewnątrz organizacji. Każdy w NFJ jest zaangażowany w misję firmy, utożsamia się z jej wartościami oraz zna główne cele biznesowe.

Uczciwość to ujednolicony, przejrzysty wzór, łatwych do porównania ogłoszeń, a także kultura, którą No Fluff Jobs szerzy wśród Klientów oraz w szeregach swojej organizacji.

Szacunek to wartość, która przyświeca NFJ w codziennych relacjach z Klientami, Użytkownikami, a także między pracownikami.

 

Jak wdrożyć feedback 360 w 7 dni? Case study No Fluff Jobs

Jak wdrożyć feedback 360 w 7 dni? Case study No Fluff Jobs

Wyzwanie

Kultura feedbacku jest naturalną konsekwencją wyznawanych przez NFJ wartości. Sprawna komunikacja wymaga informacji zwrotnej przekazywanej w trybie ciągłym, dlatego od początku istnienia firmy wymiana spostrzeżeń i obserwacji odbywa się na bieżąco. Centralnym punktem procesu oceny członków organizacji była do tej pory coroczna rozmowa ewaluacyjna. Termin podsumowania wynikał z daty zatrudnienia i był inny dla każdego pracownika. Wraz ze wzrostem zatrudnienia takie rozwiązanie zaczęło być kłopotliwe dla menedżerów jak i dla zespołu HR.

No Fluff Jobs postanowił usprawnić ten proces, uspójniając czas feedbacku dla całej organizacji i przenosząc go na końcówkę roku. Udoskonalenia wymagała również dotychczasowa forma zbierania danych z feedbacków poprzez formularze Google Docs, które sprawdzały się na początku funkcjonowania firmy, z czasem stając się rozwiązaniem zbyt rozproszonym. Pojawiła się potrzeba przeorganizowania procesu przy pomocy zewnętrznej platformy, w której dane będą agregowane w jednym systemie.

 

„Wcześniej to menedżerowie oraz zespół HR byli odpowiedzialni za zbieranie feedbacku do oceny 360. Po wprowadzeniu rozwiązania od Smart Education, odpowiedzialność przenieśliśmy na system do oceny i feedbacku.”

Paulina Król – Head of People and Operations, No Fluff Jobs

 

Rozwiązanie

Firma rozpoczęła poszukiwanie odpowiedniego rozwiązania. Oczekiwania i wymagania były jasno określone. Okazało się, że na rynku jest niewiele platform, które są w stanie odpowiedzieć na wyraźnie sprecyzowane potrzeby NFJ.

Rozpoczęto wielotygodniowe testy wersji demo kilku systemów ocen pracowniczych. Finalnie oferta Systemu do Ocen i Feedbacku od Smart Education, m.in. za sprawą dużej elastyczności platformy, najlepiej wpasowała się w potrzeby NFJ. Określony przez Klienta, nieco zmodyfikowany proces oceny 360 stopni, wymagał dostosowania naszego rozwiązania. Według założeń to menedżer był punktem centralnym i to on dzielił się opracowanym raportem z osobą ocenianą.

 

„Konkurencyjne narzędzia, nie oferowały nam takiego dopasowania jak platforma od Smart Education. Nie bez znaczenia jest również fakt przystępności cenowej systemu. Zależało nam także, żeby skorzystać z polskiego narzędzia, w ten sposób wspieramy polskie firmy.”

Paulina Król – Head of People and Operations, No Fluff Jobs

Przed wdrożeniem

Na kilka miesięcy przed wprowadzeniem nowego systemu oceny firma rozpoczęła komunikację do pracowników, że w przygotowaniu jest nowe rozwiązanie. Kolejnym krokiem było zwiększenie świadomości pracowników na temat tego, czym jest feedback 360 oraz dlaczego organizacji zależy na udzielaniu informacji zwrotnej.

 

„Był to dobry moment, żeby przekazać wskazówki jak udzielać feedbacku, na co zwracać uwagę i jak go pisać, żeby przyniosło to wartość. Wsparciem na tym etapie była książka „Szef wymagający i wyrozumiały. Jak skutecznie zarządzać, nie tracąc ludzkiego oblicza” Kim Scott. Książka ta jest m.in. przewodnikiem po tym, jak przekazywać i odbierać feedback, jak połączyć mówienie szczerej prawdy z odpowiednim, serdecznym sposobem jej zakomunikowania tak, aby był jak najbardziej skuteczny i wartościowy dla pracownika. Autorka przestrzega też przed wpadnięciem w typowe pułapki – rujnującą empatię, manipulacyjną nieszczerość i obrzydliwą agresję. Dzięki temu pracownicy czuli się przygotowani merytorycznie.”

Paulina Król – Head of People and Operations, No Fluff Jobs

 

Pod koniec roku zostały wyznaczone 2 tygodnie, w czasie których pracownicy udzielali sobie wzajemnego feedbacku. Przez kolejne 2 tygodnie menedżerowie zbierali i podsumowywali raporty, które stały się punktem wyjścia rozmów ewaluacyjnych.

 

„Dzięki świetnemu kontaktowi z Klientem, udało się uruchomić cały proces w 7 dni od podpisania zamówienia. Pani Paulina od samego początku wiedziała jakie są jej oczekiwania i mogliśmy skupić się na konfiguracji.”

Mariusz Andreasik – Członek Zarządu, Smart Education

 

Rezultaty

Ocena 360 stopni w nowej formule podsumowana została ankietą. Zebrano od pracowników opinie na temat samego procesu, jak i oceny zastosowania zewnętrznej platformy.

Procesem oceny 360 objętych zostało blisko 100 pracowników. W efekcie cały proces usprawniono i pozytywnie oceniono. To, co wcześniej toczyło się przez cały rok, zostało przeprowadzone w czasie 6 tygodni.

 

„Niewątpliwą zaletą jest, że feedback jest teraz porównywalny i to jest wartość sama w sobie. Narzędzie System do Oceny i Feedbacku od Smart Education zdecydowanie nam pomogło. Dzięki platformie po raz pierwszy zdecydowaliśmy się wykorzystać skalę do oceny kompetencji. Na podstawie raportu kompetencji wybraliśmy, te, które są dla nas najważniejsze. Wcześniej opieraliśmy się przede wszystkim na pytaniach otwartych. Teraz połączyliśmy skalę z pytaniami otwartymi, co dało nam nową, inną perspektywę. W efekcie feedback jest bardziej kompletny i przemyślany.”

Paulina Król – Head of People and Operations, No Fluff Jobs

 

Feedback - Ocena pracownicza - Ocena 360 stopni

Feedback 360 – System do udzielania informacji zwrotnej Smart Education

 

System Feedback 360 – System do udzielania informacji zwrotnej Smart Education

Nasz system do udzielania informacji zwrotnej Smart Education wspiera firmy w szybkim i intuicyjnym przeprowadzeniu oceny okresowej pracownika metodą 180 / 270 / 360 stopni. Zapraszamy do rozmów z naszymi doradcami i sprawdzenia w praktyce możliwości systemu.