Case studySystem Feedback - ocena 360 stopni menedżerów spółki P4 - operatora sieci Play

Profil klienta

P4 Sp. z o.o. jest operatorem sieci Play. Od listopada 2020 r. spółka należy do Grupy Iliad. Komercyjny start marki nastąpił w 2007 roku, a 10 lat później Play stał się numerem 1 na rynku mobilnym w Polsce. Hasło reklamowe firmy brzmi: „PLAY – najczęściej wybierana sieć w Polsce”.

Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi dla ponad 15 milionów abonentów. Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE/5G obejmuje 99% ludności Polski.

 

Wyzwanie

Spółka P4 postanowiła dokonać oceny zachowań przywódczych w organizacji. Cały proces został podzielony na kilka etapów rozłożonych w czasie. Pierwszy krok to badanie początkowe, którego celem była ocena jaki jest stan wyjściowy kompetencji przywódczych menedżerów. Następnie na podstawie analizy wyników badania metodą 360 stopni miał zostać opracowany plan i odpowiednie rekomendacje oraz działania szkoleniowo-rozwojowe. Ostatni krok procesu zakładał powtórne badanie w odpowiednim odstępie czasu, na bazie którego miała nastąpić ostateczna ocena realizacji celu.

Firma nie dysponowała narzędziem, które pozwoliłoby sprawnie dokonać takiej oceny. Bardzo istotne było, aby narzędzie automatycznie generowało raporty z feedbackiem, jak menedżerów widzą ich podwładni, współpracownicy oraz ich przełożeni. Pozwoliłoby to uzyskać kompleksowy obraz jak są oceniani w momencie rozpoczęcia całego procesu, co miało stanowić bazę do tego nad czym mają pracować.

 

„Nie mieliśmy narzędzia, które mogłoby nas w tym wesprzeć. Badania 360 są złożone, wiele osób ocenia np. jedną osobę, gromadzone jest wiele informacji, które dopiero odpowiednio powiązane i zagregowane, dają wartościowe dane i wnioski.”

Marta Kowalczuk, L&D Manager PLAY

 

Wyzwaniem była również wielkość i skala badania oraz rozproszenie pracowników, czyli menedżerowie zlokalizowani w centrali oraz w sieci sprzedaży na terenie całego kraju. Ankieta zakładała feedback ilościowy, czyli oceny na skali jak i jakościowy, gdzie osoby biorące udział w badaniu mogły wpisać komentarz.

 

„Poszukiwaliśmy narzędzia, które nas w tym procesie wesprze. Wiedzieliśmy, że potrzebujemy narzędzia digitalowego, które zautomatyzuje nam proces zbierania feedbacku.”

Marta Kowalczuk, L&D Manager PLAY

 

System Feedback 360 w akcji! Jak wsparliśmy ocenę menedżerów spółki P4 – operatora sieci Play?

Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi dla ponad 15 milionów abonentów.

 

Rozwiązanie

System Feedback Smart Education wspiera firmy w szybkim i intuicyjnym przeprowadzeniu procesu feedbacku – udzielania informacji zwrotnych metodą 180, 270, 360 stopni. Zostało to zauważone przez spółkę P4. Oferta Smart Education w pełni odpowiedziała na potrzeby i oczekiwania klienta, a samo wdrożenie, zgodnie z wymaganiami, przebiegło szybko i sprawnie.

 

„Elastyczność samego rozwiązania jak i zespołu Smart Education bardzo nam się spodobała. Pierwszy kontakt z aplikacją dał nam wrażenie, że system oceny i feedbacku Smart Education jest dokładnie tym czego oczekujemy i potrzebujemy.”

Marta Kowalczuk, L&D Manager PLAY

 

W pierwszej kolejności menedżerowie zostali poinformowani o planowanym procesie zbierania feedbacku. Następnie cała organizacja otrzymała komunikat, że rozpoczyna się proces zbierania informacji zwrotnej dla menedżerów, którego celem jest udoskonalenie jakość przywództwa i zbudowanie standardu menedżera sieci Play.

Wraz z rozpoczęciem procesu zbierania feedbacku pracownicy otrzymali zaproszenie do badania poprzez wiadomość e-mail wygenerowaną z systemu m.in. z zasadami udzielania informacji zwrotnej oraz w jakim okresie trwa badanie. W momencie gdy został zebrany feedback, poszczególni menedżerowie otrzymali automatyczne powiadomienie, że jest już dostępny ich indywidualny raport podsumowujący badanie.

 

System feedbacku Smart Education to bardzo proste i intuicyjne narzędzie. Łatwa obsługa dla administratora, to niewątpliwie wielka zaleta. Od strony użytkownika sam format ankiety jest przyjazny i prosty. Dobrze zorganizowane i przejrzyste raporty, czy łatwość przeglądania wyników na platformie, bez konieczności generowania pliku PDF to jedne z największych zalet systemu.”

Marta Kowalczuk, L&D Manager PLAY

 

Rezultaty

System w ramach pierwszej tury pozwolił na zebranie łącznie kilku tysięcy ocen, a feedback otrzymało ponad trzystu menedżerów.

 

„Wcześniej badania 360 stopni byliśmy w stanie przeprowadzać tylko dla wybranych jednostek, za pośrednictwem zewnętrznej firmy doradczej. Wewnętrzny system otworzył nam drogę do realizacji procesu na szeroką skalę.”

Marta Kowalczuk, L&D Manager PLAY

 

Wdrożenie systemu zbierania informacji zwrotnej pozwoliło firmie P4 na zaopiekowanie się obszarem badań kompetencyjnych, do którego, bez odpowiedniego narzędzia, ciężko było wcześniej pracowników spółki „podejść”.

 

„Badanie z wykorzystaniem narzędzia do feedbacku Smart Education przebiegło bardzo sprawnie. Biorąc pod uwagę fakt na jak dużą skalę było prowadzone badanie, system sprawdził się pod każdym względem. W rezultacie planujemy kontynuowanie systematycznego zbierania feedbacku za pośrednictwem platformy.”

Marta Kowalczuk, L&D Manager PLAY

 

Feedback - Ocena pracownicza - Ocena 360 stopni

System Feedback 360 – System do udzielania informacji zwrotnej Smart Education

 

System Feedback 360 – System do udzielania informacji zwrotnej Smart Education

System do udzielania informacji zwrotnej Smart Education wspiera firmy w szybkim i intuicyjnym przeprowadzeniu oceny okresowej pracownika metodą 180 / 270 / 360 stopni. Zapraszamy do rozmów z naszymi doradcami i sprawdzenia w praktyce możliwości systemu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Opublikuj komentarz