E-learningPoradye-szkolenia czas study - szkolenie e-leanringowe na tablecie

Stworzenie dobrego case study w e-szkoleniach wymaga „trochę zachodu”. Czy w ogóle i kiedy warto się podjąć tego wysiłku? Jak skonstruować skuteczny kurs on-line, który będzie wzbudzał ciekawość użytkownika?

Zacznijmy od samego wyjaśnienia czym jest case study w rozumieniu środowiska e-learningu? Najprościej określając, jest to przykład sytuacji z życia danej organizacji, który ma znaczenie dla jej funkcjonowania.

E-szkolenie jak serial

Czy zdarzyło Ci się zapamiętać, jak w trudnej sytuacji zachował się bohater serialu czy filmu? Właśnie w ten sam sposób możesz, a może nawet powinieneś napisać, przedstawić w swoim szkoleniu e-learningowym każdą procedurę i inną kwestię, która tylko wydawała się być mało elastyczna.

 

Jeśli użyjesz motywu popularnego filmu, książki, postaci itp., który będzie również maksymalnie uniwersalny patrząc pod kątem także pokoleniowym, zadziała to wzmacniająco na przekaz.

 

Na przykład Supermen może uratować z tarapatów niezdyscyplinowanego podwładnego i dawać mu pouczenia, a bohaterowie serialu „Przyjaciele” mogą rozprawiać o kwestiach ważnych dla Twojej organizacji. Case study to skuteczne narzędzie kształtowania postaw, musi być jednak poprawnie przygotowane. Jak zrobić to dobrze?

Uporządkowana treść szkolenia

Gdy już masz w głowie wstępny zarys case study, zadbaj o przejrzystość poprzez usunięcie wszelkich przypadkowych czy luźno powiązanych elementów, faktów.  Po prostu: powinno być na temat i wyczerpująco, by użytkownik mógł wyciągnąć z przygotowanej treści konstruktywne wnioski.

Trochę klasyki – przejrzystość e-szkolenia

Zastosowanie klasycznej kompozycji, czyli wyróżnienie wstępu, rozwinięcia i zakończenia także poprawi przejrzystość i ułatwi przyswajanie nowych informacji. We wstępie opisz problem i dotyczące go okoliczności, by następnie w rozwinięciu przedstawić możliwość (bądź możliwości) rozwiązania. W tym momencie możesz zaangażować użytkownika szkolenia i pozwolić mu/jej na wybór pomiędzy metodami postępowania. Zakończenie to miejsce na efekty, ocenę decyzji podjętej przez użytkownika i podsumowanie.

Wzmocnij przekaz

Posiadasz atrakcyjne zdjęcia, infografiki, grafy, schematy lub wyniki badań przeprowadzonych na temat dotyczący również Twojego case study? Koniecznie zaprezentuj je także użytkownikowi, co pomoże mu wyobrazić sobie wiele kwestii.

Innowacje na plus

Umieszczenie case study w materiałach edukacyjnych to także działanie wizerunkowe. W ten sposób przekładamy lakonicznie brzmiące hasła typu: „innowacyjne” czy „elastyczne” na realne dowody, że tak właśnie postępuje się w naszej organizacji. Przekuwając standardy działania na realne przykłady zachowań, pokazujemy, jakie konkretnie posunięcia uważane są za profesjonalne. Takie pozytywy i naturalny przekaz będzie chętnie przyjęty zarówno przez osoby z wewnątrz firmy, jak i z instytucji współpracujących.

Ciąg dalszy nastąpi

Przeczytałeś(-aś) właśnie siódmy artykuł z cyklu „Jak dobrze przygotować się do szkoleń e-learningowych?”. W poprzednim omawialiśmy koncepcję, zaś w następnym zajmiemy się określeniem odpowiedniego czasu trwania e-szkolenia.

Chcesz porozmawiać o jego treści lub szkoleniu dla Twojej firmy? Sprawdź, jak działa i co oferuje platforma z gotowymi szkoleniami Dolineo. Zapraszamy do kontaktu!