E-learningPoradydedykowane szkolenia e-learningowe

Wprowadzenie nowego produktu w firmie, zmiana wewnętrznych procedur czy wdrożenie grupy nowych pracowników. Sytuacji, kiedy w Twojej firmie potrzebne jest skuteczne szkolenie skrojone na miarę, jest wiele…

Pierwszy krok

Praca nad szkoleniem e-learnigowym rozpoczyna się od materiału źródłowego. O tym jak przygotować dobry wsad przeczytasz w kolejnym artykule z tej serii. Jeśli masz już skompletowaną merytorykę, skontaktuj się z firmą specjalizującą się w szkoleniach e-learningowych. Dodatkowo wyślij informacje na temat projektu, grupy docelowej, brandbooka oraz, jeżeli takie są to wytyczne graficzne. W odpowiedzi możesz oczekiwać koncepcji, czyli propozycji opracowania danego tematu. Również graficznie, struktury, czyli szacowanego podziału treści na moduły i ekrany wraz z uzależnioną od tego wyliczenia przybliżoną wyceną.

Technicznie

Bardzo istotną kwestią jest także to, czy i jaką posiadasz platformę e-learningową do osadzania szkoleń. Jeśli żadną nie dysponujesz masz dwie opcje do wyboru: zakup własnej platformy lub wykupienie dostępu w formie abonamentu do platformy, gdzie szkolenie będzie mogło być umieszczone.

Wybór

Jaki styl? Czy szkolenie ma być fabularne? A może proste ikonograficzne? Rozważasz zastosowanie elementów grywalizacyjnych? Jakie i ile ćwiczeń? Czy szkolenie ma być zakończone testem sprawdzającym wiedzę uczestników? Na te i inne pytania trzeba odpowiedzieć. Śmiało proś o próbki, przykłady, dziel się wątpliwościami. Wasze, czyli Twoje i kierownika projektu, ustalenia i podpisanie umowy oznaczają rozpoczęcie pracy.

Proces

To ile będzie trwało szkolenie zależy od stopnia jego złożoności i objętości wkładu merytorycznego. Każdy etap jak np. stworzenie scenariusza finalizowany jest poprzez Twoją akceptację.

Skrupulatne podejście do scenariusza, w znaczeniu zgłoszenia wszelkich uwag oraz ewentualnych błędów pozwoli na szybszy odbiór szkolenia oraz skupienie się tylko i wyłącznie na aspektach wizualnych i poprawnym przekazie. Gotowy produkt otrzymujesz w paczce SCORM/ AICC. Zostaje Ci udostępniony na platformie firmy, która wykonała dla Ciebie szkolenie, lub Twojej organizacji.

Dopasowane

Dużą przewagą szkoleń dedykowanych nad gotowymi jest to, że już od pierwszego etapu przewodzisz całemu procesowi, a wszystko dotyczy Twojej firmy. Efektywnym pomysłem będzie umieszczenie jako case study historii, które rzeczywiście miały miejsce w Twojej organizacji.  Być może dysponujesz dobrymi zdjęciami wnętrz Twojej firmy i można je kreatywnie użyć w szkoleniu? Wszystko zależy od tematyki i pomysłu oraz współpracy z wykonawcami szkolenia.

Pomyśl o zmianach

Na koniec trzeba zadać sobie jeszcze jedno pytanie: na ile treści są uniwersalne jeśli chodzi o ich aktualność za np. rok? Jeśli istnieje możliwość zmiany warto o tym pomyśleć już teraz i także to omówić. Być może zrobić stosowny wpis odnośnie aktualizacji w umowie lub otrzymać źródła do szkolenia od firmy realizującej.

W następnym odcinku

W następnym artykule z cyklu „Jak przygotować się do szkoleń” wyjaśnimy dokładnie, jak przygotować perfekcyjny materiał, który pozwoli na stworzenie szkolenia o najwyższej jakości.

Chcesz porozmawiać o tym artykule lub szkoleniu dla Twojej firmy? Chcesz zobaczyć jak działa i co oferuje platforma z gotowymi szkoleniami Dolineo? Skontaktuj się z nami.

 

Sprawdź pozostałe artykuły z cyklu:

W e-learningu podstawą jest dobry plan – jak tworzyć szkolenia online? – cz. 1

Eureka – czyli rola pomysłu w szkoleniach e-learningowych – cz. 2

Gotowe szkolenie e-learningowe instant – cz. 3

Szkolenie online – dobre początkiem profesjonalnego – cz. 5