PoradySystem HRAplikacja time tracker - monitoruj czym zajmują się pracownicy, śledź postępy w realizacji zadań, rozliczaj czas pracy

Firma to przede wszystkim ludzie, dlatego czas pracy pracownika to jeden z jej najcenniejszych zasobów. Dysponowanie czasem i efektywność pracy są ze sobą mocno powiązane, a sprawne i szybkie rozliczanie czasu pracy jest ważne z punktu widzenia pracodawcy jak i pracownika.

Jak policzyć, ile czasu podwładni poświęcają na poszczególne zadania w ciągu 8-godzinnego dnia pracy? Jest na to sposób – aplikacja time tracker.

Time tracker po polsku

Time tracker, work time trakcer lub work tracker to anglojęzyczne określenia narzędzia służącego do zarządzania czasem pracowników i ich zadaniami. Time tracker po polsku to nic innego jak aplikacja do liczenia godzin pracy, a precyzyjniej to narzędzie do monitorowania i raportowania czasu spędzonego w zadaniach i projektach. Aplikacje typu timetracker w znacznym stopniu ułatwiają pracownikom zarządzanie swoim czasem, pozwalają mierzyć czas spędzony w zadaniach i pomagają w rozliczaniu czasu i realizowanych zadań przed przełożonym.

Jak mierzyć czas pracowników spędzony na realizacji poszczególnych zadań?

Nadal często spotykaną metodą jest raportowanie do przełożonego na koniec dnia, czym w danym dniu zajmował się pracownik. Ręczne sporządzanie raportów jest uciążliwe – nawet jeśli do tego celu wykorzystujmy Excela z zapisywaniem przepracowanych godzin. Wiele do życzenia pozostawia również sama efektywność i obrazowość tego typu raportów. Ciężko spojrzeć na nie z szerszej perspektywy czasowej lub całościowo na zespół pracowników. W ten sposób sporządzane raporty nie dają wartościowych informacji, które można byłoby wykorzystać do lepszego zarządzania.

Odpowiedzią na bolączki związane z tradycyjnym monitorowaniem, rozliczaniem i raportowaniem czasu pracy jest aplikacja time tracker.

Monitorowanie czasu pracy pracownika

Monitorowanie czasu pracy daje cenną wiedzę pracownikowi i przełożonemu – w końcu czas to pieniądz. Przełożony otrzymuje narzędzie, w którym widzi na bieżąco kto pracuje nad jakim zadaniem, czym w danym czasie zajmują się podwładni, ile czasu poświęcają na poszczególne zadania, co pozwala zmierzyć faktyczną efektywność pracowników i oszacować wartość ich pracy.
Pracownik ma większą świadomość, ile czasu poświęca na poszczególne obowiązki, co pozwala mu lepiej zarządzać swoim czasem i zadaniami, a to bezpośrednio przekłada się na efektywność pracy i poszanowanie czasu pracy. System umożliwia wgląd pracowników we własne statystyki. Dzięki tej wiedzy pracownicy sami są w stanie ocenić, na które zadania poświęcają najwięcej czasu i jak bardzo przykładają się do pracy.

 

Aplikacja time tracker - monitoruj czym zajmują się pracownicy, śledź postępy w realizacji zadań, rozliczaj czas pracy

Aplikacja time tracker – monitoruj czym zajmują się pracownicy, śledź postępy w realizacji zadań, rozliczaj czas pracy


Monitorowanie czasu pracy
wpływa na efektywność działań firmy, a to przekłada się na większą wydajność i oszczędności. Menedżer, który wie, jak pracują jego podwładni może realnie ocenić, ile czasu wymagają poszczególne zadania. Eliminuje to jeden z podstawowych problemów dzisiejszych pracodawców, czyli niedoszacowanie lub przeszacowanie kosztów zadań i projektów.

Praca zdalna – jak rozliczać czas pracy?

Aplikacja time tracker pomaga w zarządzaniu pracą zdalną i pozwala zarządzać czasem zespołu zarówno pracowników wykonujących swoje obowiązki stacjonarnie jak i zdalnie. Dostęp do narzędzia online, jak również możliwość korzystania z aplikacji na dowolnym urządzeniu, sprawia, że rozwiązanie doskonale sprawdza się w trakcie pracy zdalnej oraz w przypadku rozproszonych zespołów lub pracowników pracujących w terenie.

 

Panowanie nad czasem pracy w trakcie pracy zdalnej, korzystnie wpływa na work-life balance pracowników.

Zalety korzystania z aplikacji Time Tracker

1. Lepsze zarządzanie – zorganizuj swój zespół i zwiększ efektywność

Mierzenie czasu pracy ułatwia planowanie, zarządzanie i realizację projektów w wyznaczonych ramach czasowych, czy w określonym budżecie. Aplikacja time tracker usprawnia proces zarządzania czasem, pomaga w organizacji pracy i zwiększa wydajność zespołu. To także najlepszy sposób na monitorowanie czasu pracowników biurowych w trakcie pracy zdalnej. Monitorujesz na bieżąco czym zajmują się pracownicy i śledzisz postępy w realizacji zadań. Dokładny pomiar czasu pracy w każdym projekcie, gotowy widok zadań tygodniowych, szybkie zliczanie czasu, który pracownik poświęcił na poszczególne zadania oraz sumaryczny czas pracy w ramach tygodnia czy miesiąca, pozwalają łatwo oceniać jakość pracy i pomagają podejmować lepsze decyzje.

2. Usprawniona komunikacja na linii pracownik-przełożony

Wiesz czym aktualnie zajmują się Twoi pracownicy. Widzisz w czasie rzeczywistym jaki jest status aktywności poszczególnych członków zespołu, ile godzin przepracowali, na jakich zadaniach i w których projektach.

3. Efektywne raportowanie czasu pracy

Na podstawie zarejestrowanych godzin pracy automatycznie generowane są raporty, które dają szerszy pogląd na wiele danych potrzebnych do podejmowania lepszych decyzji. Obrazowe raportowanie pozwala spojrzeć na dane z szerszej perspektywy i obserwować ogólne postępy w projektach oraz oceniać efektywność, wydajność i zaangażowanie pracowników.

4. Proste w użyciu, przyjazne dla użytkowników, pomocne dla menedżerów

Aplikacja time tracker to narzędzie bardzo łatwe w obsłudze. Przejrzysty interfejs, szybkie tworzenie projektów i zadań, funkcja stopera pracy – czyli rejestracja czasu pracy uruchamiana jednym kliknięciem, proste tworzenie raportów, sprawiają, że aplikacja jest bardzo użyteczna i wymaga tylko minimalnego zaangażowania użytkownika. Dostęp z dowolnego urządzenia sprawia, że dla wielu pracowników, którzy w trakcie pracy używają sprzętu komputerowego jak i urządzeń mobilnych, jest bardzo wygodnym rozwiązaniem.

Podsumowanie

Przejście na aplikację w rozliczaniu czasu pracy pozwala na wyeliminowanie codziennej, czasochłonnej „papierkowej roboty” oraz kłopotliwego raportowania w Excelu. Przyjazna i łatwa w obsłudze aplikacja time tracker, dostępna z dowolnego urządzenia mobilnego lub komputera, usprawnia proces przepływu pracy, pozwala na ograniczenie “nieproduktywnego” czasu pracowników oraz zwiększa efektywność zarządzania czasem pracy pracowników.

Sprawdź aplikację time tracker od Smart Education. Zapraszamy do rozmów z naszymi doradcami i testów wersji demo!

Rozpocznij 14 dniowy, darmowy okres próbny